Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody identifikace teplot brzdových systémů vozidel
Jaroň, Dominik ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření teplot hlavních částí brzdného systému vozidel. První částí je teoretický základ pro měření teplot termočlánky, IR pyrometry a barvovými teploměry. Jsou zde také uvedeny konkrétní přístroje a produkty, které lze zakoupit a použít k měření. V druhé části práce je ukázka metod měření jednotlivými teploměry a zhodnocení pro a proti jednotlivých metod.
Návrh senzorické soustavy a řízení laboratorní teplotní komory
Kalachová, Alena ; Andrš, Ondřej (oponent) ; Houška, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem senzoriky a řízení teplotní komory s pracovním rozsahem -20 až 100°C pro testování funkčnosti elektroniky s požadovanou přesností ±2°C. Jako akční člen pro ohřev i chlazení komory byl zvolen Peltierův článek. Dle požadavků byly navrženy vhodné snímače teploty a snímače vlhkosti.
Řízení vytápění domu
Hnyk, Marek ; Musil, Vladislav (oponent) ; Šteffan, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem systému, který bude ovládat a regulovat vytápění a ohřev TUV ve starším rodinném domě. Přesto, že je tento systém určený pro konkrétní objekt, měl by být do jisté míry variabilní a schopný přizpůsobení. Mimo jiné si dává si za cíl navrhnout co nejpřesnější výkonové ovládání elektrokotle. Současné ovládání výkonu po skocích 3, 6, nebo 9 kW je příliš hrubé, a provoz je tedy většinou neekonomický. Návrh řízení také zohledňuje finanční výhodnost jednotlivých komponent
Teplotní analýza elektrického stroje
Ječmínek, Tomáš ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Záměrem této diplomové práce je porovnání přesnosti a použitelnosti různých druhů měřících přístrojů při provozních podmínkách asynchronního motoru. Následně zjištěné hodnoty oteplení asynchronního motoru jsou předmětem návrhu konstrukční optimalizace, která je popsána v diplomové práci. Správnost konstrukční změny je ověřena ve výpočetním programu a výsledky jsou zhodnoceny na konci práce.
Měření teploty brzdového kotouče za jízdy vozidla
Mužák, Jaroslav ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Zpracováváme úvodní studii problematiky snímání teploty brzdového kotouče jedoucího vozidla. Je nutné vybrat nejvhodnější snímač teploty, sestrojit celý měřící řetězec, vyřešit uchycení snímače na vozidle. Po provedení jízdních manévrů, kdy budeme sledovat teplotu je třeba vyhodnotit naměřená data a zhodnotit, zda je použitý snímač k takovému druhu měření vhodný.
Návrh systému řízení a diagnostiky ohřevu vody s využitím solární energie
Kužel, Kristián ; Zuth, Daniel (oponent) ; Vdoleček, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou ohřevu TUV. Zaměřuje se na solární ohřev vody, věnuje se jednotlivým druhům solárních panelů a shrnuje dosavadní poznatky o solárním ohřevu vody. Na konkrétním příkladu ukazuje praktické problémy při řešení solárního systému ve dvougeneračním rodinném domě, kde rozebírá možnosti diagnostiky a řízení tohoto systému. Zabývá se rovněž návrhy možného rozšíření stávajícího solárního systému.
Měření teplotních polí v elektrických strojích
Dostálek, Martin ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Diagnostika teploty je jednou z nejdůležitějších oborů. Setkáváme se s ní v běžném životě, ale velmi důležitá je pro všechna odvětví průmyslu. Jedná se o měření zjišťující okamžitý stav měřeného objektu. Kontaktní měření rozdílnými teplotními senzory a bezdotykovým měřením pomocí termokamery. Důležitou částí je měření oteplení asynchronního motoru. Část práce se zabývá ztrátami v motoru. Tyto ztráty se přeměňují na teplo, které zatěžuje jednotlivé části stroje. Správné určení teplotního pole významně pomůže při návrhu ventilačního systému daného přístroje. Prakticky získané údaje jsou porovnány s údaji teoretickými. Provedeme digitalizaci součástí motoru a zrealizujeme tepelnou simulací ve vhodném simulačním programu. Navrhneme modifikaci chlazení stroje a výsledné údaje ze simulace porovnáme.
Podélné indexové struktury v optických vláknech
Polreich, Štěpán ; Čučka, Milan (oponent) ; Urban, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje základní pojmy, principy a vlastnosti optických vláken. Značná část je věnována vláknovým mřížkám, které jsou tvořeny změnou indexu lomu v jádře optického vlákna. V této práci je uveden popis, princip, metoda výroby a rozdělení mřížek na Braggovy mřížky, mřížky s dlouhou periodou a chirpované mřížky. Dále jsou v této práci popsány různé typy laserů a jejich výhody oproti ostatním laserům. Velká část se zabývá popisem femtosekundového laseru, se kterým budou později vytvářeny stuktury do materiálu. Dále jsou popisovány režimy laseru, jedná se o režim mikroobrábění a modifikace, neboli změna indexu lomu v objemu materiálu. Poslední část se zabývá změnou indexu lomu v planární technologii, vytvořením drážky pro upevnění vlákna a prováděnými pokusy o zápis mřížky do optického vlákna. Vzniklé senzory s vláknovou mřížkou jsou testovány při změně teploty a také v tahu. Nakonec jsou uvedena i praktická využití senzorů vytvořených femtosekundovým laserem a výhody oproti mřížkám tvořenými UV laserem a technikou fázové masky.
Podélné indexové struktury v optických vláknech
Polreich, Štěpán ; Čučka, Milan (oponent) ; Urban, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje základní pojmy, principy a vlastnosti optických vláken. Značná část je věnována vláknovým mřížkám, které jsou tvořeny změnou indexu lomu v jádře optického vlákna. V této práci je uveden popis, princip, metoda výroby a rozdělení mřížek na Braggovy mřížky, mřížky s dlouhou periodou a chirpované mřížky. Dále jsou v této práci popsány různé typy laserů a jejich výhody oproti ostatním laserům. Velká část se zabývá popisem femtosekundového laseru, se kterým budou později vytvářeny stuktury do materiálu. Dále jsou popisovány režimy laseru, jedná se o režim mikroobrábění a modifikace, neboli změna indexu lomu v objemu materiálu. Poslední část se zabývá změnou indexu lomu v planární technologii, vytvořením drážky pro upevnění vlákna a prováděnými pokusy o zápis mřížky do optického vlákna. Vzniklé senzory s vláknovou mřížkou jsou testovány při změně teploty a také v tahu. Nakonec jsou uvedena i praktická využití senzorů vytvořených femtosekundovým laserem a výhody oproti mřížkám tvořenými UV laserem a technikou fázové masky.
Metody identifikace teplot brzdových systémů vozidel
Jaroň, Dominik ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření teplot hlavních částí brzdného systému vozidel. První částí je teoretický základ pro měření teplot termočlánky, IR pyrometry a barvovými teploměry. Jsou zde také uvedeny konkrétní přístroje a produkty, které lze zakoupit a použít k měření. V druhé části práce je ukázka metod měření jednotlivými teploměry a zhodnocení pro a proti jednotlivých metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.